Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Parmezános, mentás spárga spagettiágyon

2016. április 02. 23:03 - Nike konyhája

Valami eszméletlen finomat sikerült ma főznöm! Úgy kezdődött az egész, hogy csak egy kis gyümölcsért ugrottam be az Aldiba, de megláttam, hogy brutálisan leárazták többek között a szemlátomást kifogástalan spárgát, áfonyát, almát.... Soha életemben nem főztem még spárgát, és soha jobb alkalom nem volt rá, mint most! Így jött hát haza velem fél kiló zöld spárga, hogy aztán törhessem a fejem, mihez kezdjek vele. Végül egy Jamie-s recept nyert, igaz picit személyre szabva. Ilyen lett: 

sparga_kesz2.jpg

Nos hát a spárgát megmostam, fás részeitől megszabadítottam, és egy zöldségpucoló segítségével már-már hajszálvékony szeleteket nyestem belőle. Ez volt az a művelet, amikor ismét be kellett látnom, hogy a minőséget meg kell, de legalábbis érdemes megfizetni. A régi zöldségpucolóm eltűnt, és gyorsan egy egyszerű kis 80 Ft-ost találtam hirtelen. Nagy hiba volt megvenni....

Közben feltettem olyan negyed kiló spagettit főni. Amíg megfőtt, addig megpucoltam 4 gerezd fokhagymát, amit kevés kis olajon megpirítottam, aztán a tészta főzővizéből keveset ráöntöttem. Aztán zutty bele a spárga, , kis bors, egy fél marék friss mentalevél felaprítva, és egy evőkanál vaj. Ilyenkor már olyan illatorgia kering a lakásban, hogy már csak ezért is megéri belefogni! A vékonyka szelet spárga nagyon gyorsan átpuhul. 

sparga.jpg sparga1.jpg sparga2.jpg

 

De most jön még csak a java! A parmezán! Imádom a parmezánt! Bőven mehet rá, a leszűrt tésztával a párolt spárgát és a parmezánt jól összeforgatva a legjobb frissen tálalva enni. Anita barátnőm jött át ma ebédre, egy bajunk volt csak vele, hogy nagyon gyorsan elfogyott!  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr758555632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása