Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

A hónap utolsó napjaira: maradékból egytálétel

2016. április 30. 21:56 - Nike konyhája

avagy a paradicsomos rakott galuska születésének története

A múltkor nagyon jó kis házi tojáshoz jutottam. Olyanhoz, amit kertben, zöld fűben kapirgáló boldog tyúkok tojtak. Csináltam is egy jó adag tojásos nokedlit, de kicsit túlszámoltam a galuskát, nem volt elég tojás rá, maradt egy jó adag üres nokedli. Körülnéztem, hogy mit találok otthon, és így született meg a paradicsomos rakott galuska.

rakott_galuska.jpg

Kevés kis olajon megpirítottam egy fej apróra felkockázott vöröshagymát, az utolsó pillanatokban hozzáreszeltem két gerezd fokhagymát, aztán rászórtam egy evőkanál kukoricalisztet. Néhány másodpercnyi együttpirulás után felöntöttem kb. fél liter házi paradicsompürével. (Ez a paradicsomlénél sűrűbb, de a sűrített paradicsomnál kicsit hígabb.) Ízesítettem kevés petrezselyemlevéllel, rozmaringgal, oregánóval, pirospaprikával, sóval és borssal, épp csak csipet cukorral. Össszerottyantottam, majd a galuskára öntöttem, jól összekevertem vele. Azután egy tálba egy adagot elterítettem belőle, majd reszelt sajttal megszórtam. Ismét nokedli, ismét sajt. A harmadik réteg tetejét tejföllel vékonyan megkentem, és úgy ment rá reszelt sajt. Légkeveréses sütőben 200 fokon addig sütöttem, amíg így meg nem pirult a teteje, ez bő 20 perc volt. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr668580270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása