Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Csoki, csoki, csoki!!!

2016. október 09. 18:55 - Nike konyhája

vasárnap délutáni eltévelyedés

csokicsoda_2.jpg

Különösen aktívnak nem nevezném ezt a hétvégénket, inkább csak olyan punnyadós, lustálkodós vasárnap délután volt, amikor megfogalmazódott bennünk, hogy bármi áron is, de sütit akarunk enni! Lehetőleg csokisat, a legcsokisabbat, és gyorsan, lehetőleg azonnal! Tudjátok, ilyenkor jön a lássuk mi van itthon! 

Mindenek előtt azért leszögezném, hogy ez a süti egyáltalán NEM

  • diétás, 
  • mindenmentes, 
  • kalóriaszegény,
  • vagy a reformkonyha remeke. 

Ellenben elmondható róla, hogy

  • isteni finom,
  • nagyon egyszerű,
  • olcsó,
  • csokiimádóknak kötelezően elkészítendő! 

Szóval semmi különleges, tulajdonképpen egy egyszerű kakaós, vajas piskóta, tetején vaníliapudinggal amibe étcsokit, meg egy kis kávét kevertem, és reszelt csokival díszítettem. Ami kellett hozzá: 

Tésztához

  • 5 tojás szétválasztva
  • 4 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 4 evőkanál cukor
  • fél csomag sütőpor
  • egy fél rúd vanília 
  • egy diónyi vaj, vagy margarin

Krémhez

  • két csomag főzős, vaníliás pudingpor
  • 6 dl növényi tej (vagy sima)
  • 3 evőkanál cukor
  • egy teáskanál nescafé
  • egy tábla étcsoki
  • 2-3 kanál vaj vagy margarin

A tésztához a tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vaníliával, utána pedig felváltva belekanalaztam a sütőporos lisztet, a vizet, és a kakaót, végül az olvasztott vajat. Kemény habbá vertem  tojások fehérjét, és óvatosan a masszához forgattam. Kikentem egy 16x28 cm-es kerámiatálat (most mértem le), és beleöntöttem a tésztát. 180 fokon tűpróbáig sütöttem, és közben elkészítettem a krémet. 

A pudingporokat a cukorral és néhány kanál tejjel simára kevertem, a többi tejet felforraltam, és amikor már forrt, hozzáöntöttem a pudingot. Kézi habverővel szorgosan kevertem, mert hamar besűrűsödik. Miután ez megtörtént, elzártam a gázt, és amíg még forró, belekevertem a vajat, a kávét, és 3 kocka kivételével a csokit is. Amikor szépen beleolvadt minden,a tésztára öntöttem. Ilyenkor jönne az a rész, hogy megvárom, hogy a puding megdermedjen,de hát nem voltunk abban a helyzetben, hogy várni tudjunk, tűkön ültünk, úgyhogy letakarva kiraktam az ablakba. Kivételesen jól jött az októberi hideg. :) Miután így hamar megdermedt, a maradék csokit a tetejére reszeltem. 

csokicsoda_1.jpg

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3011783671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kávé23 (törölt) 2016.10.22. 15:28:42

mennyi víz kell a tésztához?

Nike konyhája 2016.10.22. 16:34:13

Jaj a víz mennyisége kimaradt, elnézést. 4 evőkanálnyi. ☺

Kávé23 (törölt) 2016.10.22. 18:21:29

@Nike konyhája: köszi, akkor nem gondoltam rosszul. :)
süti beállítások módosítása