Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Sült alma tésztakalappal

2016. április 20. 23:07 - Nike konyhája

alma_toltott_16_fazis.jpg

Amikor a fiam még kicsi volt, gyakran csináltunk sült almát, sőt télen, egy-egy jóleső téli szánkózás után szinte mindig. Eleinte csak simán, kettévágva, kicsumázva, kis lekvárral a magház helyén. Aztán egyre többféle verziót kitaláltunk. Darált diót kevertünk habbá vert cukros tojásfehérjébe, és azt öntöttük az almára, úgy sütöttük, vagy épp csak mézesen, fahéjasan, mellé vaníliafagyival. Kifáradva, a hidegből a jó meleg lakásba térve imádtam az illatát. Régi szép idők! :D Aztán az elmúlt években el is maradt a sült alma. (Igaz, már szánkózni sem járunk együtt, azóta már 26 éves.) Tegnap viszont láttam egy inspiráló fotót, amiről eszembe jutott, és ma reggel ezt sütöttem! 

alma_toltott_1_fazis.jpg

Annyira egyszerű, alig kell hozzá valami, de nekem nagyon megtetszett. Vettem négy zöld almát, aminek a kalapkáját levágtam, a belsejét pedig kikanalaztam. A csutka részét kidobtam, a húsos részét pedig egy edényben összekevertem egy csomag vaníliás cukorral, egy kis (na jó, nem olyan kis) fahéjjal, és mivel volt otthon kandírozott narancshéj, azt is raktam bele. Ezeket kicsit összefőztem, és aztán szépen visszakanalaztam az almákba. 

alma_toltott_12_fazis.jpg alma_toltott_13_fazis.jpg
alma_toltott_14_fazis.jpg alma_toltott_15_fazis.jpg

 Leveles tésztát vettem elő, és kb. fél centis csíkokat vágtam belőlük, pontosan 24-et. Ezeket - almánként 3+3 csíkot - szépen az almák tetején rácsosra fonogattam, és végül szépen körbevágtam, hogy egyforma hosszan fedjék be az almákat. A levágott darabkák sem kell, hogy kárba vesszenek, forró olajban kisütve, fahéjas cukorral meghintve, vagy baracklekvárral tálalva finom falatok lesznek.

Sütőpapírral bélelt üvegtálba tettem őket, de féltem, hogy eldőlnek, elgurulnak, ezért egy fejre állított zománcbögrével segítettem nekik talpon maradni. Forró sütőbe toltam, és addig sütöttem, amíg a teteje megpirult. Nagyon jó lett! Bár én emellé is szívesen láttam volna egy gombóc vaníliafagyit, de igaza van a nagylányomnak, aki szerint nincs olyan étel, ami mellé én ne tudnék fagyit enni. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr788648642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása