Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Vega "székely"káposzta

2016. április 25. 22:55 - Nike konyhája


szekelykaposzta_fazis_3.jpgSzeretem a káposztát. Régóta szemeztem az Aldiban kapható úgynevezett Bio savanyú-káposztával. Régebben próbáltam már hús helyett gombát használni, nem volt rossz, de nem volt az igazi. Azt gondoltam, hogy most vagy füstölt tofuval kéne kipróbálni, de mivel a hideg, esős időben nem volt kedvem útra kelni, hogy tofut szerezzek, beértem a grillsajttal, ami egy ideje már ott lapult a hűtőben. Az egész doboz tartalmát felkockáztam hús helyett. szekelykaposzta_fazis_1.jpg

 Először is egy evőkanál kókuszolajon megpirítottam egy felaprított vöröshagymát, majd rádobtam a sajtkockákat. Addig kevergettem, amíg a sajt szépen pirulni nem kezdett. Akkor ráreszeltem egy gerezd fokhagymát (hogy is maradhatna ki!), kis borssal, kávéskanálnyi őrölt köménnyel és kb. 2 teáskanál pirospaprikával fűszereztem, és kis kevergetés után rátettem az átmosott savanyú káposztát. Fél kiló egy csomag, abból egy négytagú családnak egy ebédnyi adag lesz. 
szekelykaposzta_fazis_2.jpg

Ezután annyi vízzel öntöttem fel, hogy éppen csak ellepje, és jól összerottyantottam. A végén sóztam óvatosan kóstolgatva, mert a grillsajt is és a káposzta is sós már eleve. Végére a habarás maradt. Tejföllel terveztem, de előző nap a nagylányom főzött (mennyei finom gombapaprikást) és hát bizony az utolsó cseppig elhasználta. Szerencsére volt itthon még egy fél doboz növényi főzőtejszínem, így ezt kevertem egy habverővel csomómentesre egy evőkanál teljes kiőrlésű liszttel, és főztem össze a káposztával. 

Egy barátnőm is átjött kora délután, ő hozott egy kis tejfölt a tetejére. Ő ugyan nem vega, mégis azt mondta, ez a vegaváltozat még jobb is mint a húsos! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr348659532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása