Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Pizzapolip

2016. március 19. 22:33 - Nike konyhája

Jamie Olivér tésztájából

jamie-fele_pizzapolip10.jpg

Kering a neten egy videó erről a csavarós technikáról, ezért ma egy "anya-lánya" napon ezt a közös kis sütést is beiktattuk a programunkba a kutyasétáltatás után, de még a házi aloe-verás arcpakolás előtt. :D

A videó úgy kezdődik, hogy kihajtogatnak két kész tésztalapot. Erről nálunk szó sem lehetett, mi magunk akartunk pizzatésztát csinálni. Jamie-nek van egy szuper receptje, 3 perc alatt összeüthető kelt tészta, na ezt vetettük be! 

 jamie-fele_pizzapolip.jpg

A recept egy ekkora "poliphoz" úgy hangzik, hogy 40 dkg lisztet és 10 dkg búzadarát fél evőkanál sóval össze kell keverni, a közepébe, egy kis mélyedést vájni, oda megy bő 2,5 deci víz, 2 evőkanál olívaolaj és egy tasak szárított élesztő. Ezt amolyan Jamie-sen sitty-sutty összedolgozzuk, kicsit dagasztjuk, majd lefedve 30-40 percig meleg helyen hagyjuk pihenni, amíg jól megkel. 

jamie-fele_pizzapolip4.jpg j.jpg
jamie-fele_pizzapolip5.jpg jamie-fele_pizzapolip6.jpg

 

Miután ez megtörtént, két gombócot gyúrtam a tésztából, és külön-külön mindkettőt egyforma nagyságú kör alakra nyújtottam. Az egyiket megkentem egy paradicsomos szósszal, ami egyszerű sűrített paradicsomból, kisból, borsból, fokhagymából és oregánóból állt, ezt sűrűn megszórtam reszelt növényi sajttal, és beterítettem a másik pizzalappal. Ti tudtátok, hogy az úgynevezett pizzasajt legtöbbször növényi sajt, és még olcsóbb is a hagyományos, tejből készültnél? Én ezt csak nem régen tudtam meg. 

Az alkotás közepére egy fagyikelyhet fordítottam, és cikkelyeket vágtam bele. Ezeket a cikkelyeket aztán egyenként megcsavartam, megkentem növényi tejföllel, és jó forró sütőbe toltam. 20-25 perc alatt szépen meg is sült. 

jamie-fele_pizzapolip7.jpg

Két friss bazsalikomlevél lett a szeme, és ketchupból rajzoltunk neki mosolygós szájat. Csodás illat keringett a lakásban amíg sült, és hamar kivégeztük szegényt, mert az ízét is sikerült jól eltalálni! 

jamie-fele_pizzapolip12.jpg jamie-fele_pizzapolip13.jpg
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr228505642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása