Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Citromfüves kivigolyók

2016. május 24. 21:02 - Nike konyhája

A legújabb mániám a fűszernövényekhez köthető! Sorra gyűjtögetem be őket, és már egészen jól megy az életben-tartás is! :D Olyan jó érzés, hogy csak lecsippentem az ablakból az oregánót a pizza tetejére, vagy a bazsalikomot a paradicsomlevesbe, a mentáról nem is beszélve, ami az elmúlt napokban nagyon jót tett a jeges limonádénak. Össze sem lehet hasonlítani a szárított változatokkal! 

kivigolyo_kesz.jpg

Legutóbb vasárnap délután tört rám az "úgy ennék valami nem is tudom mit!" érzés. Ilyenkor megy a konyhai felderítés: mi van a hűtőben? és a szekrényben? na és ott hátul még valami esetleg? Így alakult, hogy megakadt a szemem néhány szem árva kivin. Eszter kolléganőmtől kaptam egy cserép citromfüvet, úgy gondoltam kiváló párost alkotnának együtt! Így hát megpucoltam négy kis kivit, felaprítottam őket, és néhány (5-6) hajtás citromfüvet tettem mellé. 

kivigolyo_1.jpg

Olyan negyed pohárnyi útifűmaghéjat találtam otthon, ugyanennyi kókuszreszeléket is tettem hozzá, hogy legyen egy kis "teste". Igazából mandulalisztet képzeltem hozzá tökéletesnek, de ez nem volt otthon, maradt a kókuszreszelék. Kapott még egy kanál xilitet, és egy botmixerrel masszává dolgoztam őket. 

kivigolyo_2.jpg kivigolyo_3.jpg kivigolyo_4.jpg kivigolyo_5.jpg

Kicsit betettem a hűtőbe, hogy az útifűmaghéj nyugodtan tegye a dolgát! Magas rosttartalma miatt magába szívja a nedvességet, és így könnyebb dolgozni a masszával. Kb. fél óra múlva aztán előkerült, és kis golyók születtek a citromfüves-kókuszos-kivis anyagból, amit kókuszreszelékbe forgattam. A kivi savanykás íze mellé szerintem nagyon jól passzolt a citromfű aromája.

kivigolyo_6.jpg kivigolyo_7.jpg

Ezt aztán nyakon ragadtam, és a szintén frissen szedett mentából és citromból készített jeges limonádé társaságban jött velem a teraszra, hogy együtt élvezzük a májusi napsütést!  

kivigolyo_8.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr338744724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása