Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Betti kedvence

2016. január 26. 22:24 - Nike konyhája

vegán zöldbab

rakott_zoldbab_kesz.jpg

Amikor Krisztián fiam bemutatta a barátnőjét, és először ebédelt nálunk, ezzel készültem. Ennek pontosan ma két éve, de ha jönnek hozzám, és kérdezem mit ennének, még mindig ezt kérik. :) Nos hát így készítem:

Fél kiló zöldbabot sós vízben szinte készre főzök. Szerencsés helyzetben vagyok, mert szüleim nagy kertjében minden szükséges zöldség megterem hozzá, amit lényegesen szívesebben eszünk, mint a nagyüzemit. Egy fej vöröshagymát felaprítok, és kevés kókuszzsíron megfonnyasztok, amit aztán egy kis pirospaprikával hintek meg.

Nyakon öntöm az előző este, de legalább pár órával korábban ételízesítős vízbe áztatott, majd leszűrt, kinyomkodott 1-1,5 marék szójagranulátummal. Kicsit átpirítom, majd ízlés szerinti mennyiségű lecsóval (ez nálam fél üveget jelent), 2 gerezd fokhagymával, a köménnyel, borssal, sóval, csipet pirospaprikával ízesítem. Egy kis vizet öntök rá, épp csak hogy ne süljön le, fedő alatt többször átpirítva puhára párolom. 

A rizst ez idő alatt sós vízben megfőzöm fél fej hagymával, majd ezt is a szójás, lecsós masszához adom, jól összekeverem.

rakott_zoldbab_kozepe.jpg

Én szeretek kerámia edényeket használni, ezt nem is kell kikenni, csak a tál aljába teríteni a bab felét, majd jöhet rá a massza, utána pedig a maradék bab.

rakott_zoldbab_felido.jpg

Tetejét szeretem átkenni vékonyan növényi tejföllel, meghinteni egy kis pirospaprikával, és közepesen forró sütőben megsütöm, nem kell neki sok, kb. 20-25 perc.

rakott_zoldbab_tejfolos.jpg

A tetején látni, ha kész. Forrón nehéz, sőt szerintem lehetetlen szépen szeletelni, érdemes vele várni egy kicsit, ami azért nehéz, mert az illata is mennyei. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr508307400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása