Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Mediterrán pizzakoszorú

2016. október 07. 20:39 - Nike konyhája

pizzakoszoru.jpg

Ez még egy nyári "emlék", de a cukkini még mindig nem drága, úgyhogy akár aktuális is lehet. A pizzatésztám a jól bevált recept szerint készült, viszont olyan óriás cukkinik nőttek idén, hogy egyszerre el sem fogyott egy egész. Itt is a cukkinifasírtból mentett kis maradékot használtam fel. Tehát ami kell két ilyen koszorúhoz:

A tésztához: 

  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg búzadara
  • 2,5-3 dl víz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • egy teáskanál só
  • egy csomag szárított élesztő

Feltétnek:

  • egy csomag mini mozzarella golyó
  • 10-12 szem koktélparadicsom
  • maradék, vagy egy kicsi cukkini
  • zöld pesto
  • kb. 5 dkg tappista sajt

Először is a búzadarát és a lisztet összekeverem, bele a sót, és a szárított élesztőt, majd nyakon öntöm a vízzel. Egy villával folyamatosan kevergetem, húzom össze, közben beleöntöm az olajat is. Ahogyan az élesztő kezd dolgozni, és a liszt is duzzad, egyre keményebb lesz a tészta, ezért a végén már kézzel dolgozva gyúrom, dagasztom alaposan. Amikor megvagyok vele, félreteszem, és hagyom kelni olyan háromnegyed órát. 

Amikor aztán szépen megkelt, akkor kettévágom a tésztát, és külön-külön ismét átdagasztom, azután két kerek formát nyújtok belőle. Itt aztán egy pizzavágóval egy csillagot vágok a két tésztalap közepébe, tehát úgy, mintha meg akarnám felezni, de nem a tetejétől az aljáig vágom, hanem hagyok egy kis peremet. Aztán balról jobbra, és átlósan is. Mintha nyolcfelé vágnám a pizzát, csak nem vágom végig. 

Jöhet a díszítés! Én zöld pestóval kentem meg, de aki szereti, az csinálhatja paradicsomos alappal, hagyományosan. Az egészben hagyott peremen aztán szépen sorba rakosgattam a mozzarellagolyócskákat, a koktélparadicsomot, a cukkiniszeletet, és újra a mozzarellát, a paradicsomot és így tovább. Végül pedig kihajtogattam a pizza közepét, rá a peremre. Átkentem olajjal a tésztát, megszórtam a lereszelt trappistával, és forró sütőben addig sütöttem, amíg szépen meg nem pirult a teteje. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6411774877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása