Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Tejfölös-fokhagymás péksüti

2016. május 18. 19:26 - Nike konyhája

Ritkán veszünk péksüteményt, de ha betévedünk a Tesco-ba, ott is a pékáruk közelébe, akkor a tejfölös-fokhagymás bagettől rendszerint elcsábulunk. Pünkösd alatt is eszembe jutott, és rájöttem, hogy ilyet talán én is tudok kreálni! Van egy jó kis nosztalgiakiflis receptem, ezt már csak egy kis tejföllel, fokhagymával és sajttal kellett megspékelni, és persze egy más formában megsütni. 

fokgymas_tejfolos.jpg

Ami kellett hozzá:

  • 35 dkg liszt
  • 2,5d l tej (jelen esetben zabtej, annál az egyszerű oknál fogva, hogy az állati tejet nem szeretjük)
  • 1 csomag szárított élesztő
  • 2,5 dkg vaj, vagy margarin
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 150 g tejföl (egy nagy dobozos fele)
  • kevés reszelt sajt
  • kevés frissen  őrölt színes bors

Először is a meleg, cukros tejben megfuttattam az élesztőt. Amíg ő sprintelt, addig én kimértem a lisztet, belekevertem a sót, az olvasztott vajat, és ebbe öntöttem végül az élesztős tejet is. Alaposan összegyúrtam, megdagasztottam, hogy még a macskám is megirigyelhette volna, és félreraktam pihenni. 

fokhagymas_tejfolos_1.jpg fokgymas_tejfolos_2.jpg fokhagymas_tejfolos_3.jpg

 Amikor aztán jól megkelt, újra átgyúrtam, és nyolc gombócot szakítottam belőle, amit szétlapítva, a közepét meghasítva sütőpapírra tettem. A tejfölt a fűszerekkel és az reszelt fokhagymával elkevertem. A fokhagymát illetően kicsit renitens vagyok, nem szeretem a fokhagymaprést, apró lyukú reszelőn szoktam inkább lereszelni. Ezt a tejfölös keveréket elosztottam a tésztákon, majd ezek tetejére került a reszelt sajt.

fokhagymas_tejfolos_4.jpg fokhagymas_tejfolos_5.jpg fokhagmas_tejfolos_6.jpg

Forró sütőben kb. 20 perc alatt el is készült. Szerintem ízre tökéletesen ugyanolyan lett, formára talán kevésbé, de ha még azt is sikerült volna eltalálni, az már túl tökéletes lett volna! :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr968725564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása