Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Avokádókrém

2016. február 11. 12:19 - Nike konyhája

.... a szupereledel

Több helyen találkoztam egy cikkel, ahol "nyugdíjaskorú" modell, aki maximum 30 évesnek tűnik, arról beszél, hogy - a szerencsés genetikán túl - minek köszönheti még fiatalosságát. Azt nyilatkozza, minden nap megeszik egy avokádót. Hát ezen ne múljon, gondoltam, és utánanéztem mit is lehetne tenni ebben az ügyben.

Egyébként pedig Klaus Oberbeil és Christiane Lentz Növényi gyógyszerek című könyvében olvastam, hogy az avokádó valamennyi gyümölcs közül a legtöbb természetes zsírt tartalmazza, állományának 10-15%-át ez teszi ki. Ezeknek a zsiradékoknak háromnegyed részét többszörösen telítetlen zsírsavak alkotják. Ezáltal az avokádó minden olyan ember számára ideális táplálék, aki az állati zsírokat nem fogyasztja, vagy kerüli. Sőt! Azt írják, hogy az avokádó a legjobb fehérjét, a legfinomabb zsírokat és a legegészségesebb összetételű  szénhidrátot szolgáltatja az anyagcseréhez, valamint egyfajta különleges cukorféle található benne, amely megszünteti a krónikus fáradtságot! 

Bőrápoló kozmetikumként is szuper: ha valaki rendszeresen fogyaszt avokádót, vagy az arcára időnként széttört avokádót helyez, nagyon jót tesz vele a bőrének. A gyümölcs E-vitamin-tartalma kedvezően hat a bőr alatti kötőszövetre, és szabad gyököket köt le. Az avokádóból készült zsírtartalmú pakolás különösen a száraz és hámló bőrön tehet csodát, és azt ismét puhává és állítólag ránctalanná teszi. Na ezt azért még kipróbálom. Jól informált tinilányom a hajára is gyakran készít belőle pakolást, gyönyörű fényes tőle a hajkoronája. 

avokadokrem.jpg

Gyümölcssalátába, turmixokba, sőt levesekbe is ajánlják, én vegán krémek alapjaként szeretem használni, most mégis a legegyszerűbb megoldást választottam, és avokádókrémet készítettem, amit bármiféle pékárura kenve tervezek elfogyasztani.

Fogtam egy avokádót, félbevágtam, magját kikaptam, és egy kanállal kivájtam a héjából. Facsartam rá egy kevés citromlevet, kis sóval kínáltam, és daráltam bele egy kevés színes borsot, reszeltem bele 1 gerezd fokhagymát. Mindezt jó alaposan összeturmixoltam, és az első kóstolás után a megmaradt anyagot csatos üvegben a hűtőben tároltam. Ezt ti ne tegyétek! Nem lehet sokáig tárolni, ezért azt javaslom, fele adagot csináljatok - én biztosan így fogom -, egy avokádó egyik feléből krémet, a másik felét pedig kenjétek a hajatokra! :D Vagy az arcotokra! 

Jó étvágyat, klassz szépülést! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr248305554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása