Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Mexikói vegán bulgur

2016. március 16. 20:44 - Nike konyhája

Eddig is szerettük ugyan a bulgurt, de eddig csak ilyen-olyan köretként használtam. A bulgur úgynevezett búzatöret, gyakran a rizshez hasonlítják, engem sokkal inkább emlékeztet a tarhonyára. Csináltam már belőle "rizi-bizit", vagy csak megfőztem, és tésztaköret helyett tálaltam, de éreztem, hogy jobb sorsra hivatott, több van benne annál, mint valami kis statiszta, vagy szürke mellékszereplő kapjon helyet az asztalon. Ezért kapott tőlem egy főszerepet!

Úgy gondoltam, teszek bele szinte mindent, ami a kedvencem, abból baj nem lehet. Így került bele többek között bab, mindenféle hagyma, kukorica, paradicsom, és persze csili! 

mexikoi_vegan_bulgur_alapanyag.jpg

Tehát: egy evőkanál kókuszolajon először is felraktam a lazán felvágott vöröshagymát, majd miután üvegesre pároltam, belereszeltem a három gerezd fokhagymát, és még mielőtt megégett volna, rádobtam a felkarikázott fél csomag újhagymát. Lila hagyma szerintem csak azért nem került bele, mert épp nem volt itthon. :)

Ezután nyakon öntöttem úgy negyed kiló bulgurral a hagymákat, és jól összeforgattam velük, kicsit összepirultak, és aztán felöntöttem kb. másfélszeres mennyiségű vízzel, illetve a vörösbab-konzerv és a kukoricakonzerv levével. A bulgur 20-25 perc alatt fő puhára. A főzőidő első harmadában csak hagytam főni a hagymás alapban, második harmadában ztam, borsoztam, és adtam hozzá egy teáskanál őrölt csilit, és egy kis üveg sűrített paradicsomot. A végén pedig megkapta a konzerv vörösbabot, és a kukoricát

mexikoi_vegan_bulgur_keszen.jpg

Isteni lett, én imádom, és a család is elégedett. Nálunk a bulgur kiválóan debütált főételként! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr458488174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása