Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Szezámos vegafasírt színes körettel

2016. április 11. 16:19 - Nike konyhája

Vettem két fej karalábét. Két választási lehetőség kínálkozott: vagy felszeletelem,és kirántom, vagy lereszelem, és fasírtként végzi. Krisztina lányom mondta ki az ítéletet: fasírt!

karalabefasirt_1.jpg

Tehát lereszeltem. Összekevertem egy kis fej felaprított vöröshagymával, két gerezd fokhagymát reszeltem, és két tojást ütöttem bele. Fűszereztem sóval, borssal, pici oregánóval, majorannával, és ment még bele egy teáskanálnyi pirospaprika is. Jól összedolgoztam, majd tettem még bele 3-3 evőkanálnyi zabkorpát és útifűmaghéjat (zsemlemorzsával helyettesíthető). 

Kicsit hagytam állni, addig negyed kiló kölest sós, ételízesítős vízben kifőztem, és a fagyasztóban talált mexikói vegyes zöldség felét is megpároltam. Amint elkészültek, összekevertem, így szép, egészséges, illatos és finom köretet kaptam. 

A fasírtból kis gombócokat gyúrtam, amit szezámmagba hempergettem, és forró olajban kisütöttem. Nagyon könnyen odaég, ezért célszerű jó forró olajba tenni, hogy egy kis kérget kapjon, aztán lejjebb venni a lángot, hogy a szezámmag ne égjen meg, de a belseje is átsüljön. Én egy kis majonézzel tálaltam. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr988588502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása