Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Nyers vegán epres csokitorta

2016. május 03. 18:06 - Nike konyhája

Krisztián fiam barátnője a napokban ünnepelte a 25. szülinapját. Mivel nem csak vega, hanem vegán, sőt törekszik a nyers vegán étkezésre, én pedig szerettem volna tortával meglepni, ezt kreáltam számára.

torta_kesz.jpg

A recept úgy kezdődött, hogy 

  1.  lássuk mi van itthon!
  2.  az eddigi vegán nasikból mit lehetne átmenteni egy tortához?

Volt otthon egy kevés kesudió, némi maradék mandulaforgács, eper, banán, kakaó, menta. Nemrég csináltam először marinált epret (hamarosan erről is írok), így ezzel díszítettem. Az avokádóból készült csokikrémet eddig is szerettem, így a torta krémje is ebből készült. Na szóval, az alapanyagok:

Tésztához:

  • 80 g kesudió
  • 20 g mandula
  • 100 g kimagozott datolya 
  • csipet só

Krémhez:

  • 2 avokádó
  • fél banán
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 4-5 evőkanál cukrozatlan, keserű kakaópor
  • 1 rúd vanília kikapart belseje

Díszítéshez:

  • 4-5 szem eper
  • 2 evőkanál narancslé
  • fél lime leve
  • 1 evőkanál xilit/nyírfacukor/kókuszvirágcukor....
  • néhány mentalevél
  • kb. 10 g mandulaforgács

Ebből a mennyiségből egy zsúrtortányi adag lett. A tészta elkészítése több mint egyszerű: a hozzávalókat jó alaposan össze kell mixelni. Jó, ha van a háznál egy erős aprítógép. Ezt utána egy szilikonos sütőpapírral kibélelt tortaformába nyomkodtam, törekedve rá, hogy mindenhol egyforma vastag legyen. 

torta_teszta_formaban.jpg

Ezután jött a krém. Semmivel sem bonyolultabb, itt is csak összeturmixoltam a hozzávalókat, természetesen előtte kimagozva az avokádót. :D Érdemes jó érett avokádót venni! Nekem ez nem sikerült, több üzletet végigjártam, mire egyáltalán bármilyet is kaptam. Alaposan össze kell turmixolni, hogy jó krémes állagot kapjon, mert illúzióromboló lehet a jó kis csokikrémben egy-egy kemény, zöld avokádódarabra bukkanni. Ezt egyszerűen rásimítottam a tésztára, és beraktam a hűtőbe. Minél tovább hűl, annál jobb! Szükség esetén egy félórára még a fagyasztóba is berakható. 

torta_nyers_teszta.jpg

Amíg pihent, addig felszeleteltem az epreket vékonyan. Egy tálba öntöttem a narancslevet, belecsavartam a fél lime-ot, és édesítettem. Jól összekevertem, és ebbe tettem pihenni az eperszeleteket, amíg a torta hűlt. Díszítés előtt papírtörlőre szedtem őket, és így tettem fel szépen sorban, körbe a tortácskára. 

eper_marinalasa.jpg

Indulás előtt a lehűtött tortát óvatosan kivettem a tortaformából, és a sütőpapírt is lefejtettem róla. Az oldalát belemártogattam a mandulaforgácsba, a maradékot a tetejére halmoztam, egy eperrel és néhány mentalevéllel díszítettem. Itt már csomagolás előtt, a tortadobozban fotóztam. Szerintem jól sikerült. :D

torta_kesz_1.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr238683242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása