Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Lencseburger vegánoknak

2016. február 04. 19:45 - Nike konyhája

lencseburger.jpg

A húst annyi mindennel lehet helyettesíteni! Nem csak szójával, gyakran használok darált hús helyett diót, bab-, vagy éppen lencsepürét. Mindnek magas a fehérjetartalma, és igazán könnyű velük dolgozni. Van egy kedvenc hamburgeresem, ahol időnként falafelt veszek pitába töltve. A hamburger illata, gusztusos, színes látványa arra inspirált, hogy én is alkossak egy minimum vega változatot. A lencse volt, amit alapnak megkívántam. Bevallom, az internetet bújtam, hogy ötleteket merítsek, ami sikerült is. A lencsepogácsa receptjének alapját "zizikalandjai"-tól dolgoztam át, minimális változtatással. 

lencseburger-hozzavalok.jpg

 A nagy alkotást megelőző este már sós vízben egy babérlevél társaságában megfőztem egy fél bögre lencsét, és megpirítottam ugyanennyi diót. Másnap folytattam, így már nagyon hamar elkészültem vele. Ebben a pogácsában tojás sincs, abszolút vegán. Ezért egy evőkanál chia magot 4-5 evőkanál vízbe tettem, és hagytam ázni, amíg kocsonyás állagot nem kap. Közben egy aprítógépbe tettem egy kisebb lereszelt sárgarépát, a diót, 3 gerezd fokhagymát, fél csokornyi petrezselymet, 1 teáskanál őrölt köményt, kevés chilit, sót, borsot, bő egy evőkanál olívaolajat és a lencsét. Miután jól összedaráltam, tovább már kézzel dolgoztam. A masszához adtam a megduzzadt chia magot, és annyi zsemlemorzsát (kb. negyed bögre), hogy jól formázható legyen. 

lencseburger-pogacsak.jpg

Kis pin-pong labda nagyságú golyókat formáltam belőle, amit szétlapítva sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és hogy ne legyen száraz, megkentem a tetejüket egy kis olajjal. Közepesen forró sütőben jól megsütöttem. Én nem buciba, hanem cibattákba töltve tálaltam salátával, hagymával, paradicsommal, majonézzel, mustárral, ketchuppal, ahogyan azt a hagyományos hamburgereknél is szokás. Még a kritikában verhetetlen nagylányomnak is ízlett az alkotás! Bár utólag azt gondolom, izgalmas lett volna - lévén tél - káposztával, céklával, hagymával is. Legközelebb úgy is kipróbálom! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr628335758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása