Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

Spárga - áprilistól júliusig a tavaszi étrend egyik főszereplője

2016. május 15. 18:42 - Nike konyhája

itt most krémlevesként

Igen, nem csak eperszezon van, hanem spárgaszezon is. Tudom, hogy boltban véve általában nem az olcsó zöldségek közé tartozik, de egyre többször látni abszolút elérhető áron. Én is így vettem egymás után kétszer is, hogy a jól bevált és itthon nagy sikert aratott parmezános, mentás spárgát készítsem belőle spagettivel. Ehhez a fásabb szárát és a "virágos" tetejét nem használtam fel, hanem bekerült a fagyasztóba, ebből főztem most egy hasonlóan sikeres krémlevest. 

spargaleves_kesz.jpg

Azt pedig csak most tudtam meg, hogy mennyi mindenre jó a spárga! Klaus Oberbeil és Cristiane Lentz Növényi gyógyszerek című könyvében olvastam, hogy "a spárga hosszú rudacskái sok C-vitamint....... és még több E-vitamint tartalmaznak. Utóbbi javítja a látást, véd a bőr ráncosodása ellen, különféle szívproblémáknál, gyulladásokban, továbbá elősegíti a sebgyógyulást, fokozza a libidót, és a sejteknek a leghatásosabb védelmet nyújtja a szabad gyökök ellen. Egy adag spárga fedezi a napi E-vitamin-szükségletet." Hát nem ez a legjobb módja a szépülésnek és fiatalodásnak? A "szépségért meg kell szenvedni" szlogen helyett mennyivel jobban hangzik az "edd magad gyönyörűre!" :D

Visszatérve a receptre, a frigóból a fazékba kerültek a spárgadarabok úgy 50 dkg, amiket forrástól számított kb. 10 perc alatt puhára is főztem, ekkor sóztam, borsoztam, fűszereztem egy kevés szerecsendióval, majd további 5 perc után leszűrtem. A spárga szerintem legfinomabb, legomlósabb része a csúcsa, az a kis virágos vége. Ezért ezeket a részeket kiválogattam, és 1 dl növényi főzőtejszínnel, 1 evőkanál liszttel, és egy gerezd fokhagymával meg némi kis főzőlével alaposan összeturmixoltam. Az elöregedett, fás részeknek megköszöntem a közreműködést, és hogy az ízüket adták a levesemért, majd kidobtam őket. A maradék főzőlével még összefőztem néhány perc alatt, és kész is volt. 

spargaleves_keszul.jpg

Csak később olvastam, hogy a spárgát ne vízszintesen, hanem állítva, egy csomóban összekötve javasolt főzni annyi sós vízben, hogy a feléig érjen. Így a spárgafejek csak a gőzben párolódnak s teljesen megtartják "gyengéd aromájukat". Legközelebb majd ezt is szem előtt tartom. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr758718988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása