Nike vega konyhája

varázslatos ízkavalkád húsmentesen

A Húsvéti nyúlnak is ez a kedvence

2016. március 27. 23:03 - Nike konyhája

édesburgonyás répafasírt

Edina kolléganőm kérdezte tegnap, hogy "ti vegák mit esztek Húsvétkor a sonka helyett?". Akkor hirtelen csak annyit válaszoltam, hogy bármit, ami húsmentes. A bármiből idén többek között végül ez lett. :)

repafasirt.jpg

Régóta barátkozom az édesburgonyával, kevés sikerrel. Az édes az nagyon is oké, a burgonya is az, de így együtt valahogy nekem nem az igazi. Ugyanakkor tudom, hogy nagyon egészséges, vitaminokban (C, B2, B6, E) és ásványi anyagokban (kálium, réz, mangán) igen gazdag, és 100 gramm energiatartalma csak 117 kalória, ami igen jól hangzik. Ezért keresem azt a receptet, és kísérletezgetek vele folyamatosan, hogy megtaláljam végre, ahogyan én is szeretem. 

Zöld Avocádó blogját  nagyon kedvelem, és ezt a répafasírt receptet is nála találtam, csak itt-ott igazítottam saját szájam íze szerint. Azt hiszem ezt kerestem már régóta, és most végre megvan! Az édesburgonya innentől kezdve ebben a formában nálam is jöhet! 

Egy édesburgonyát megpucolva, felkockázva puhára pároltam, három szál sárgarépát és három gerezd fokhagymát hozzáreszeltem, egy nagy fej vöröshagymát felkockáztam, ezt is beletettem. Sóval, borssal, ételízesítővel és egy kis csokor felaprított zöldpetrezselyemmel, kevés pirospaprikával és egy kanál mustárral fűszereztem. Egy marék szezámmag, egy kanál útifűmaghéj és egy kanál lenmag került még bele, amit három evőkanál vízben kocsonyásra áztattam. 

Mindezt géppel alaposan összeaprítottam, és a kapott masszából sárgarépaformákat készítettem. Sütőpapíron 200 fokon  megsütöttem. Párolt rizzsel, és vegán "tojássalátával" tálaltam. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikekonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr428530622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása